fredag 1 mars 2013

Grattis Adele

Idag fyller vår fina dotter, Alfreds lillasyster, Adele 1 år! :-)
Ett år har gått sedan hon kom till oss. Jag minns det som igår, det är faktiskt en förlossning jag gärna kommer ihåg.
Adele är en glad och nöjd tös, som nyfiket undersöker världen runtomkring sig. Fantastiskt hur mycket hon förstår, trots att hon ännu inte har så många ord i sitt ordförråd. Hon älskar sin storebror och det är härligt att höra hennes ivriga skratt när han väcker henne på morgonen.

Vi hade tänkt fira Adele med paket och sång nu på morgonkvisten, men eftersom magont har hållit mig vaken flera timmar inatt, så firar vi henne senare idag. Imorgon kommer hennes faddrar med familj för att fira henne - det ska bli roligt att träffas för det är ett tag sen sist - och nästa helg blir det mera kalas.

Det blir en lugn och skön fredag hos oss idag. Jag ska återhämta mig efter den jobbiga natten och bara vara med barnen. Igår hämtade jag ut vitaminer som läkaren ordinerat åt mig, eftersom blodprovet visade att jag hade vitaminbrist. Så hoppas jag blir piggare och mer energisk snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar