tisdag 2 april 2013

I väntans tider

Påsken är förbi. Vi har haft en lugn och skön påskhelg. Vädret har ju varit strålande, så vi har försökt vara ute mycket.
Men det börjar verkligen bli jobbigt för mig att komma ut. Med alla kläder som ska kläs på, jobbigt att böja sig, tungt att gå och stå utomhus också... Hade nästan glömt hur tungt det är på slutet av graviditeten...

Gällande sammandragningar/förvärkar är det olika från dag till dag. Sammandragningar har jag nog både mer och mindre varje dag. Den "värre/molande/regelbundna värken" tvingar mig vissa dagar att ta till såväl panadol och varm dusch som värmedynor och vila, medan jag andra dagar inte känner något alls.
Jag känner mig tudelad. Å ena sidan är jag trött på att vara gravid och känner mig redo att föda, men å andra sidan oroar jag mig lite för babyn om det skulle bli dags nu. Är 36+1 idag. Jag vet inte om de stoppar en eventuell förlossning nu längre, ens i Jakobstad.
Men jag kan bara vänta och se, vila då jag kan (annars "mårar" jag nog på typ som vanligt) och hoppas att allt går bra då det blir dags. Spännande tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar