fredag 19 april 2013

Helg

Det är ganska länge sen jag har uppskattat helgerna, såsom man gör t.ex. när man jobbar och är ledig på helgerna. Jag tycker att dagarna som hemmamamma flyter ihop, vardag som helg. Speciellt när "vi" renoverade huset, för då var ju Dennis borta både vardagskvällar och helger, så för mig var det liksom ingen skillnad alls att det var helg.
Nu borde jag faktiskt känna av helgen mera. Nu när vi är mera tillsammans. Jag borde förstå att ta tillvara vår gemensamma tid. Njuta av att bara vara. Jag försöker. Får stanna upp och tänka till.
Vi har inga speciella planer för den här helgen. Kanske träffar vi våra vänner på söndagen, om vädret är vackert och jag mår bra och orkar.

Jag hade något mystiskt med mitt ena öga tidigare idag. Det började plötsligt rinna tårar ur det och ömma och värka runtomkring ögat. Lite förkyld är jag, men inte alls mycket. Tack och lov hjälpte panadol och lite vila, så nu är ögat bättre. Får vänta och se hur det blir. Hoppas det bara var något tillfälligt.

Snart blir det "Let´s dance". Är första säsongen jag tittar på det. Förut har jag bara tyckt att det varit ett löjligt program, men nu har jag fastnat... Många som är duktiga i år, tycker jag. Markoolio, Oscar och Håkan är mina favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar