lördag 19 januari 2013

Hemligt

Jag har vetat om en hemlighet, en överraskning, i några dagar nu. Har ändå gått bra att hemlighålla det, trots att jag har jättesvårt för att ljuga. Nu behövde jag ju inte direkt ljuga, bara undvika ämnet och avleda. Men nu är det inte hemligt längre.
För snart en timme sedan knackade det på dörren hos oss. Dennis blev mycket överraskad när han förvånad öppnade dörren och fick se sina kompisar stå där! Väskan packades snabbt och nu är hela gänget på väg till Vuokatti för att åka slalom och ha roligt tillsammans. Hoppas det blir en lyckad heldag (och kväll och natt, får vi väl räkna med...) och grattis än en gång Dennis och S!

Idag ska jag och barnen vara ute, skönt att det är mildare väder. Kanske ska vi åka lite pulka, kanske hälsa på fammo och faffa. Senare får vi besök av andra mammor och barn. Blir trevligt, både för mammorna och barnen. Jag ska bjuda på blåbärspannacotta (lchf). Kanske skriver jag ner receptet sen (bild skulle jag också visa, om jag bara fick det att fungera-försökte för någon dag sedan, utan resultat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar