onsdag 16 januari 2013

Energi

Tyvärr blev det ingen sol igår som jag hade hoppats på, men jag fortsätter att hoppas på sol snart. Jag var ute en stund med barnen på eftermiddagen i alla fall, men faktiskt inte så länge. För första gången (vad jag kan minnas) var det Alfred som ville gå in.

Just nu får jag energi av:
- vackra vinterdagar
- att läsa bland lchf bloggar och bläddra i hälso- och kokböcker
- nyttig och god mat
- min älskade familj (vad vore livet utan er!)
- att träffa mina vänner

Energi har verkligen varit en bristvara den senaste tiden... Jag har t.o.m. märkt att det syns på mig hur trött jag är och det är inte roligt.
Men faktum kvarstår (trots att jag försöker ladda energi) att jag sover väldigt dåligt om nätterna nu. Mest är det foglossningen som bråkar. Jag vaknar av värk, vaknar varje gång jag måste svänga mig för att det gör så ont, och det är många gånger per natt. Ibland blir jag väckt av ett barn som gråter, ibland av gubben som snarkar eller tar alltför mycket plats i sängen och många gånger måste jag gå upp och kissa eller dricka vatten... Gubben kan jag säga till, barnen somnar oftast snabbt om och igår fick jag tips på akupunktur mot foglossning. Värt att testa, för den här värken och sömnbristen orkar jag inte med mycket längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar