tisdag 22 januari 2013

Helgen som var

Helgen var riktigt bra!
På lördagen var Dennis, som sagt, och åka slalom till Vuokatti med sina kompisar. Han var borta hela dagen, kvällen och natten... Jag var ute en stund i snöyran med barnen på dagen, men det blev inte länge. Alfred blev besviken när det inte gick att åka pulka p.g.a. all snö. På eftermiddagen och kvällen hade vi gäster. Mammor och barn. Det var kanske inte så avkopplande som jag skulle önska (läs: kaos), men det var roligt att träffa mina vänner i alla fall.
Söndagen var vacker med sol och lagom temperatur. Jag var ute med Alfred på gården på förmiddagen och på eftermiddagen var vi ute hela familjen. Alfred provade på att skrinna för första gången. Det gick sådär. Han trodde nog att han skulle kunna skrinna, men det var t.o.m. svårt att hållas upprätt och stå. Benen liksom bara vek sig på honom. Efter en liten stund ville han byta om till vanliga skor och kort därefter ta fikapaus, med varm oboy och banankaka (det tyckte han var det bästa med hela dagen). Men vi har i alla fall inlett hans skridskoåkande. Blir att testa flera gånger och öva, uppmuntra, ge tid, ha tålamod...

Igår var jag med Alfred till barnläkare p.g.a. hans ständigt återkommande magproblem. Så nu ska vi köra två veckor helt laktosfritt och hoppas att det skulle räcka och ge lugnare mage. Utbudet av laktosfria produkter är ju stort nuförtiden, så det känns inte som någon svårighet alls.

Idag är en lugn dag. Vackert väder, härligt! Blir nog att ta sig ut med barnen på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar