torsdag 17 januari 2013

En kall torsdag

Idag borde jag inte fastna framför datorn, utan försöka få något gjort här hemma istället. Vika tvätt, dammsuga, skura, plocka undan saker...

Ute är det 18 minusgrader, så just nu väntar jag på att dottern ska somna i sin säng istället för ute i vagnen som hon annars brukar. Det går än så länge inte så bra, hon ställer sig upp i sängen genast jag går därifrån, spottar ut nappen och börjar prata/skrika/gråta. Det brukar fungera att med jämna mellanrum gå till henne, lägga ner henne och ge nappen åt henne. Efter ett tag ger hon upp och lugnar ner sig. Få se om det lyckas idag. Det är länge sen hon har sovit förmiddagslur inomhus. Ute somnar hon däremot snabbt och kan sova upp till 3-4 timmar. Jag vet inte riktigt hur jag ska få något uträttat här inne när hon ska sova. Nåja, det får bli som det blir. Städningen är inte så viktig heller, jag har börjat prioritera mycket annorlunda de senaste åren. Det viktigaste är att hon somnar och får sova gott så att hon orkar hela dagen. Lördagens gäster får helt enkelt ta det som det är, städat eller inte.

Det kommer att bli en bra helg har jag på känn, för alla i vår familj. Jag hoppas fortfarande på vackert uteväder, så kanske vi skulle få provat sonens nya skrinnskor i helgen. Bara jag hittar cykelhjälmen i någon ouppackad låda någonstans. Och bara den passar.

Nu somnade hon visst! Nu ska jag ta itu med mina sysslor. En skön torsdag önskar jag Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar