onsdag 13 februari 2013

Ett litet projekt i taget

Jag ska försöka få något litet gjort varje dag. Ska sätta upp små mål, små sysslor att göra varje dag. Ett litet projekt i taget. För jag lämnar bara och sitta, blir tröttare och slöare och mer apatisk om jag inte gör något alls (även om det är skönt för stunden, men sen mår jag inte bra av det). Jag mår inte heller bra när vardagssysslorna lämnar och huset är fullt av tvätt, smuts, damm och saker är överallt utom där de ska vara. Jag märker att det också stressar mig att vi har så mycket ogjort här ännu efter flytten (många ouppackade påsar och lådor, hyllor och skåp som borde skruvas m.m.). Jag har försökt att inte bry mig, för det fungerar ju att bo ändå, men det maler på i mitt bakhuvud ändå. Jag vill ju få det fint, mysigt, hemtrevligt och personligt, men än är det långtifrån som jag vill ha det här hos oss.
Men babysteps, babysteps...

idag har jag städat wc:n här nere. Check!
Ska ännu städa wc:n där uppe.
Imorgon ska jag dammsuga och skura golven här nere.
fredag golven där uppe.
lördag röja i lekrummet och hoppas att gubben orkar skruva ihop ett skåp (som jag behöver för att kunna ta fram babykläderna, det börjar snart bli dags för det också. Kanske är det "boa in sig" syndromet som börjar ta vid allteftersom förlossningen närmar sig.)
söndag ska jag vila, som Gud tänkte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar