torsdag 6 februari 2014

Sjukstuga och en natt på barnavdelningen

Hela förra veckan hade vi sjukstuga hos oss. Det började med Alfred som plötsligt fick feber som sedan gick över i förkylning, men Alfred klarade sig egentligen bäst för han var bättre redan efter några dagar. Någon dag senare fick Adele feber och förkylning och även jag själv blev förkyld. Elna drabbades så småningom av det samma och t.o.m. Dennis som sällan blir förkyld fick det också. Alla i familjen var sjuka, i olika utsträckning.

Och sjukstugan fortsatte även denna vecka. Adele och Elna var mest krassliga. Elna var så dunderförkyld och hade feber i flera dagar att jag på tisdagmorgon ringde till sjukhuset för att rådgöra. Vi fick en läkartid på eftermiddagen och efter två timmars väntan slapp vi äntligen in till läkaren, som ganska snabbt kunde konstatera att hon var ordentligt förkyld och rosslig och dessutom hade öroninflammation. Man tog blodprov på henne (jag avskyr då det ska tas på barnen, jag kan knappt hålla egna tårar borta, det gör så ont i mig att se dem så ledsna och inte kunna hjälpa) och gav henne spira och kortisontabletter. Efter att ha samtalat med barnläkaren meddelade jourläkaren att vi ska komma till barnavdelningen.

Tack och lov blev det ingen långvarig vistelse på avdelningen, utan vi slapp hem igår efter lunchen. Febern har gett med sig, hon får medicin mot öroninflammationen och förra natten var jättebra och hon sov hela natten igenom utan ett ljud. Idag är hon pigg och glad och leker med Alfred och Adele som vanligt. Hon hostar nog ännu och är snorig, och matlusten är inte den bästa ännu, men hon är klart på bättringsväg. Adele och jag själv är lite förkylda ännu också, men jag hoppas det ger med sig snart. Det räcker med sjukstuga för oss nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar