söndag 23 juni 2013

Snabb uppdatering i midsommartid

Det är ganska fullt upp hos oss just nu, därför hinner/orkar jag inte skriva här så ofta.
Vardagen rullar på, jag tycker det går ganska bra faktiskt. Det som fattas oss mest nu är kanske en barnvänlig gårdsplan, så att vi kunde vara ute mycket med barnen, men allt har sin tid och jag vet det kommer en sommar då vi kan både leka och sitta och njuta på vår gård.

Midsommarhelgen hos oss har varit lugn eftersom Adele har haft feber. God mat har vi i alla fall njutit av.
Äntligen har jag kommit igång med hälsosammare vanor. Jag har tänkt ta tag i den biten ett bra tag redan, men inte orkat och haft motivation, istället har det blivit helt tvärtom: ingen motion och sötsaker utan gränser... Men nu är jag igång! Har haft sockerfritt hela veckan och det värsta sötsuget är faktiskt borta. Har också börjat komma mig iväg på ordentliga promenader och igår testade jag t.o.m. att springa lite. Det kändes bra och jättekul, men än ska jag nog vänta med springandet. Det får bli raska promenader istället.

I juli blir det dop för vår dotter och i augusti har Dennis semester så då hoppas vi hinna med några små utflykter hela familjen. Annars tar vi dagen som den kommer, med barnen i fokus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar